Skip to main content

Over ons

Het ontstaan van deze reisorganisatie is wel het vernoemen waard. Ik, Jeanne van den Reek, was aan het vechten tegen de ziekte kanker. Omdat ik niet de hele dag bezig wilde zijn met de ziekte stelde ik mezelf een doel: Een website maken over een passie van mij: de Canarische Eilanden en de grande route GR131 die de 7 eilanden beslaat.
Nog nooit een website gemaakt, maar puur om mijn focus en gedachten ergens anders op te vestigen. Bijzonder maar waar, had ik hier mijn plezier in. Dit hobbyproject was begonnen en zou uiteindelijk Canary-Hiking worden.

Ik heb alle routes gelopen, meer dan 600 kilometer. Eerst alleen, en later samen met mijn vriendin en onze bijzondere hond Kyra. In 2020 zijn we met een camper naar de Canarische Eilanden gegaan om op alle eilanden onderzoek te doen. Puur omdat we van mening zijn dat we alleen dan de beste ervaring kunnen bieden!

Op dit moment hebben we alle eilanden gezien, gevoeld en ontdekt. Als we het enthousiasme van onze klanten na hun reis horen, worden we daar zo blij van!

Wil jij ook de échte Canarische Eilanden ontdekken?

Jeanne – Founder

Zoals je hierboven hebt gelezen ben ik de bedenker van deze organisatie. Na de vreselijke ziekte wilde ik niet stil blijven zitten. Mijn motto is: Waar een wil is, is een weg. Wat kan je wel in plaats van wat kan je niet!!

Ik ben een persoon die graag uitdagingen aangaat. Nadat bij mij Diabetes type 1 was gediagnostiseerd, liep ik de Marathon van New York om wat te kunnen betekenen voor de BasvandeGoorFoundation. Tijdens het herstel van operaties naar aanleiding van de kanker, liep ik, niet wetende wat me te wachten stond,  in mijn eentje en een zware rugzak de uitdagende GR131 op Fuerteventura. Ik wilde geld inzamelen voor een zeldzame vorm van kanker. Deze krijgen vaak geen budget om meer onderzoek te doen. Tijdens deze tocht heb ik hier aandacht voor gevraagd en een bedrag van €4000,00 bij elkaar gelopen.

Het geeft mij een erg goed gevoel om met de negatieve kant van het leven toch iets positiefs te kunnen bereiken. Tijdens de Corona pandemie ben ik samen met mijn vriendin en een camper naar de Canarische eilanden vertrokken om deze goed te onderzoeken. Doordat wij nu vaak op de eilanden zijn, veel wandelen, contacten met de inwoners hebben, zijn we ondertussen de Experts van deze mooie Canarische Eilanden..

Mauk – Guide Mede-eigenaar sinds 2023

Ik ben geboren en getogen in Helmond, en uit Nederland vertrok ik in 1998 naar Tenerife.
Hier groeide mijn passie voor bergen, natuur en de activiteiten die je daarin kan beoefenen. Trailrunnen, klimmen, canyoning, oriëntatie en natuurlijk wandelen, hiken, bergwandelen of hoe je het dan ook wilt noemen.

Onze spreekwoordelijke wegen kruisten elkaar in de zomer van 2021.
Een aantal jaar was ik werkzaam als gids in een ondergronds vulkanisch gangenstelsel, en was toe aan een nieuwe uitdaging.
Mijn opleiding voor officieel Spaans wandelgids had ik net afgerond en behaald, en was bezig met een cursus gids in het Nationaal park Teide.
Canary-Hiking, met groeistuipen, kon goed wat hulp gebruiken. Voor mij waren pijlers als duurzaam toerisme, en ondersteuning van de lokale economie erg belangrijk. Evenals het persoonlijke karakter en de kleinschaligheid van de aangeboden reizen. Sindsdien zijn we meer en meer gaan samenwerken.
Ik hoop je eens te treffen, en nader kennis te maken, op een van onze mooie wandelreizen.
Registratienummer

Senderismo TA-4-0026353.36
Montañismo TA-4-0026353.13

“Het is niet de berg die we overwinnen, maar onszelf”.
Edmund Hillary

Astrid – Partner Jeanne

Als veranderkundige was ik rond mijn 45ste zelf toe aan verandering. Een reorganisatie zorgde voor een keerpunt in mijn leven, niet wetende waar dat precies toe zou leiden… Zo vond ik totaal onverwacht vreugde en voldoening als vrijwilliger in een hospice met mijn prachtige zwerfhond Kyra die menig hartje raakte.

Een paar jaar later ontmoette ik Jeanne. Ze vertelde over haar reisorganisatie en dat ze op korte termijn een jaar naar de eilanden zou gaan voor onderzoek en ontdekking. Ik hoefde me niet lang te bedenken!

Ik steun Jeanne in haar project omdat ik het mooi vind om mensen te laten genieten van de natuur op deze mooie eilanden. Het is leuk om te doen, ik hou van wandelen en ik wil de wereld graag ontdekken, in dit geval de Canarische Eilanden!

En Kyra? Die is erbij! Al haar straathond-talenten lijken weer tot leven te komen in dit nomadische bestaan! En haar vriendelijke uitstraling zorgt regelmatig voor mooie ontmoetingen.